2007 deel2

Start Omhoog Inhoud

 

Start Omhoog 2007 deel3

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

07 april   Heinsberg-Kiewit-Theux-Heinsberg

 

Na diverse keren uitstellen ivm het slechte weer is het er eindelijk van gekomen. Een Calypso-meeting!!  Onder het motto alles mag, niks moet, spreken we op vrijdag af,  om zaterdag op Kiewit samen te komen. Als ik s’morgens even op de site van Kiewit spiek zie ik dat er al gele aanhangwagens staan.  Na het organiseren van nog wat boodschappen, komen we eindelijk aan op Heinsberg.  Er is weinig  te doen. Na het opbouwen, en een korte check vlucht, tanken wij vol en gaan op pad richting Kiewit.  De lucht lijkt erg bewolkt, maar na het opstijgen blijkt dat het zicht bijna perfect is. De vlucht voert onze langs het oude vliegveld van Maasmechelen.

Trieste om de kale open vlakte te zien. Na korte tijd bereiken we Hasselt/Kiewit (www.aero-kiewit.be), bij het overschakelen naar de frequentie horen we de C77.  Dit is Lieven dit terug komt van een lokale vlucht.  Er zijn verder weinig andere toestellen. Op de parking ziet het geel. Aanwezig zijn 5 Calypso’s,   waarvan 3-  2-zitters en 2- 1-zitters.  In de bar treffen we de collega piloten.

meer foto´s staan op de site: http://users.skynet.be/fb013202/nouvelle_page_1.htm

Na een kopje koffie spreken we af om een vluchtje richting Theux te maken. Erik maakt eerst nog een kort circuit vluchtje met geïnteresseerde (aankomende-) piloot

 

 

Na het voltanken gaan we op pad, Luc is al vertrokken met de E22, en wij volgen Lieven C77,  de vlucht voert tussen Tongeren en Maastricht door richting Verviers. Op nog maar een paar minuten vliegen melden we ons op de frequentie. Erik is na ons op gestegen, maar door de hogere kruissnelheid, halen ze ons halverwege in. Door het zeer goede zicht is het Vliegveld van Bierset/Luik perfect zichtbaarWe horen alleen maar Frans spreken over de radio,geen touw aan vast te knopen!! maar wij vervoegen ons in het circuit.

Er zijn gelukkig geen zweefactiviteiten.  Erik is inmiddels voor ons geland, en stapt net uit.   In de kantine doen we ons weer te goed aan een kop koffie.   Na een verdere babbel nemen we afscheid van de mannen, en zetten we koers op Heinsberg.  De heading parallel met het TGV/hoge snelheidstraject gaat richting Aken, vervolgens langs het vliegveld van Aken, Merzbruck.

Ook hier zijn weinig vliegbewegingen. Na een klein uurtje zetten we de wieltjes weer veilig op het gras van  vliegveld Heinsberg. Afsluiting van een leuke dag vliegen!!!   Als we alles hebben ingeladen en wegrijden richting loods, zie ik een briefje onder de ruitenwisser,   de groetjes van Hans.  Hij is van Budel gekomen en doet ons de groeten!! Op de website  http://www.hbubberman.demon.nl/       van hem zie ik dat hij ook Maasmechelen heeft aan gedaan. Dat is toevallig!! 

 Planning voor de tweede gezamelijk vlucht is in Mei met bestemming Traben-Trarbach (D)

maandag 09 april   Heinsberg

Na een dagje eieren-eten op de Zondag, is het weer tijd voor een vluchtje. We zijn rond de middag op het vliegveld. Er zijn weer bijzonder weinig vliegbewegingen. De wind staat er redelijk cross op de baan, en is beduidend meer, en vlageriger dan zaterdag. Het opbouwen gaat met deze wind iets moeilijker!!!  7,5 qm2 vleugel met wind is niet niks. Na het checken van het toestel arriveert ook Ben. Hij wil het toestel ook uit de winterslaap halen.  Ik maak twee circuits, maar het is alles behalve rustig vliegen. Een piloot die met de auto is komen buurten, geeft ons aan dat er op de parkeerplaats een busje staat met een Bonner-kenteken.  En inderdaad na een dik half uur rondkijken, stappen er twee mannen uit met een hoop papieren onder de arm. Ze komen naar ons toegelopen, en legitimeren zich. Ze zijn van de www.LBA.de , de uitvoerende instantie op luchtvaart gebied, vergelijkbaar met de luchtvaart politie in NL. Ze vragen van wie de gele Calypso is die gevlogen heeft. Mijn antwoord daarop is natuurlijk " van mij". Ze vragen direct naar de "Einflugerlaubnis". Ik geef direct maar antwoord, dat heb ik niet, en ik dacht dat het niet noodzakelijk was als je basis als Duitsland is. Ze zijn echter van andere mening. Ik stel voor om in de container het gesprek verder te voeren. Ik heb verder alle papieren in orde, alleen mijn vliegboek is niet tot de laatste vlucht ingeschreven, maar hierna vragen ze helemaal niet. Er worden van allerlei aantekeningen gemaakt, en er wordt mij een telefoonnr opgeschreven van het hoofdkantoor van de LBA, met het verzoek de " Einflugerlaubnis"  zo snel mogelijk aan te vragen. Er volgt nog een vriendelijk gesprek, en ze geven aan nog verdere bezoeken te moeten afleggen.  Omdat het met de wind niet beter word besluit ik maar op te breken. Vroeg einde.

Op dinsdagmorgen maar direct gebeld met de LBA. Ik krijg een vriendelijk dame aan de lijn, en ik leg mijn probleem voor. Ik  krijg direct antwoord dat  die Einflugerlaubnis, al lang niet meer nodig is. Ik vraag haar of ik daar een schriftelijk bewijs kan hebben, en ze verwijst mij door naar de website. En inderdaad op deze pagina http://www.lba.de/cln_001/nn_57316/DE/Betrieb/Einflug/Ultraleicht.html staat het zwart op wit . dus uitprinten die handel. Ik heb ook van de controleur de naam en telefoonnr. Ik neem mij natuurlijk de moeite, hem hiervan op de hoogte te brengen. Als ik hem naar de site verwijst, word het errruuug stil. Hij zegt dat hij het niet snapt, maar geeft mij gelijk. Hij zegt dat de case, kan afgehandeld is en wenst mijn nog fijne vluchten toe!!!

  Ik heb nu de uitprint bij mijn papieren gedaan, zodat ik dit in de toekomst direct kan rechtzetten!!!

tot zover........

 

 

verder naar deel3 van 2007

 

 

 

 

Start ] Omhoog ] 2007 deel3 ]

Laatst bijgewerkt: 22 oktober 2011