2010 deel 2

Start Omhoog Inhoud

 

Start Omhoog 2010 deel 3

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 06 juni, navigatievlucht Heinsberg-TrabenTrarbach-Bullingen-Heinsberg

 

Vrijdag word ik gebeld door Marcel, of ik al plannen heb voor zaterdag. Ik spreek af dat ik later op de avond terugbel. Ik heb nog wat klusjes te doen, en mijn eerste gedachte is die eerst te doen, en dan later op de middag te gaan vliegen. Maar waarom, met goed weer, binnen te blijven? Ik besluit gewoon op pad te gaan, en bel Marcel terug met het voorstel om Traben-Trarbach aan te vliegen. Het is een mooi veld, direct gelegen aan de Moesel. Hij had dit ook al in gedachte, en dus zijn we het snel eens.  We spreken af direct na het middaguur te vertrekken. Dus ik kan nog wat dingen afwerken en de vlucht voor bereiden. Het zijn ongeveer 150 km vanaf Heinsberg, en dus in 1,5 uur te vliegen. We bellen van te voren ff op, of we welkom zijn.

 

Helaas heb ik mijn fototoestel achter in de tas laten liggen, dus maar foto´s met de mobiel gemaakt. Op de linkerfoto zie je het vliegveld gelegen boven de de berg. Door het hoogte verschil kan/mag je alleen bergop landen en bergaf starten.

Marcel heeft er wel aan gedacht en maakt een paar gave foto´s van de D54 in vlucht.

 

 

Vliegveld van Daun, direct gelegen aan de meren van de vulkaaneifel.

 

 

 

 

Ik heb met Marcel afgesproken dat ik op de terugweg nog ff in Büllingen wil langs gaan. Dus halverwege, splitsen onze wegen zich, en zet ik koers richting westen. Aangekomen in Büllingen is er weinig te doen, geen enkele vliegtuig buiten, maar wel een half lege hangaar. Ik kom al snel erachter dat ze met een groep richting Italië/Kroatië onderweg zijn. Na wat gedronken te hebben, druppelen er toch wat bekende binnen, en besluit ik toch maar te overnachten. Ik heb nog niet gegeten, en  loop dus naar onder naar een goed "fritekot". Nadat het buikje weer vol is, aanvaard ik de heuvelklim naar boven. Als ik de tunnel wil doorlopen, hoor ik een wentelwiek, die langzaam aan het dalen is. Hij wil gaan landen in een stuk wei, maar ziet ervan af omdat die op een helling ligt. Hij besluit dan maar op de parkeerplaats te landen. Het blijkt een traumaheli te zijn die eerder die middag heet geassisteerd bij een ernstig auto-ongeluk. Hij komt alleen maar een brancard ophalen.

 

 

......aan de huizen kun je zien hoe stijl het omhoog gaat.  Op de achtergrond hoor ik de heli weer opstarten, om ff later weer op te stijgen.

 

Een beetje vage foto, maar het toestel heeft een nachtje geslapen in de hangaar. Na een gezellige (late-) avond, lekker geslapen in het clubgebouw. s´Morgen ben ik uitgenodigd om in Bütgenbach te gaan ontbijten. Dat sla ik natuurlijk niet af. Even na 9 uur staat de " taxi" voor de deur, en na een kort autoritje, zitten we lekker buiten op het terras te ontbijten. Terug op het vliegveld kijk ik het toestel nog een goed na, en vertrek ik rond het middag uur weer richting het noorden. Na een vlucht van een klein uur, arriveer ik weer in Heinsberg. Zodra ik mijn auto ga ophalen, slaat het weer om, en gaat het regenen. Ik ben net op tijd terug!!!

Ondanks het warme weer toch weer eens een mooie navigatievlucht kunnen maken.!

 

 

 

 

 

 

 

Start ] Omhoog ] 2010 deel 3 ]

Laatst bijgewerkt: 22 oktober 2011